mandag 16. februar 2009

Online again with the last from Jimbaran- Indonesia

Da vart vi endelig på nett igjen med bra dekkning, går litt lenge mellom hver gang grunnet vi har best dekkning på studiesenteret og ikke på hotellet. Men i dag spiste vi en god middag på Luwak (studiesenteret) og logget oss på hver vår pc etterpå. Så her satt jeg med en cola light, klokken er rundt 9 på kvelden, temperaturen er varm og deilig og stemningen bra. Har vært her i snart 2 uker nå, helt utrolig å tenke på. Tiden har gått så utrolig fort for har hatt nok å gjøre hele tiden.
Ting begynner så smått å komme inn i rutine her nå med daglige forelesninger, tænning ved poolen og lekser på kvelden. Blitt lei restaurantmaten alt så gått til innkjøp av activia yougurt, grovbrød, bananer og frokostblanding. Godt for både lommebok, kropp og ikke minst mage. hehe..

Velger å skrive alt først og legge ut en bilderemse etterpå, litt lettere sånn akkurat nå siden det har gått en stund siden sist..

Vi har hatt en uke med forelesninger nå og det går så som så. Hovedfaget Kulturpsykologi er kjempe vanskelig og jeg skjønner ikke så veldig mye enda akkurat... Valgfaget tverrkulturell kommunikasjon er derimot mye mer interessant og lettlest. Heldigvis ellers hadde jeg omkommet her tror jeg!! For å være ærlig føler at jeg når det gjelder hovedfaget har jeg valgt helt feil... men det får være, gjør så godt jeg kan uten å slite meg ut og får heller fokusere på å bare stå i faget! Nå har vi en uke forelesningsfri da for læreren vår har fått denguefeber så han er syk en stund..ekstra lesing på oss, slitsomt siden vi ikke skjønner så mye.. Ei venninne av oss har også fått denguefeber og har vært lagt inn på syehus siden lørdag. Var å besøkte ho i dag stakkar, formen er litt bedre men ikke på topp. Så nå smører vi inn hele kroppen i myggspray for alle penga her og de sprayer hele området rundt hotellet her nå.. tydeligvis litt utsatt område her, skummelt. Så mamma og pappa, får jeg dengue feber drar jeg hjem!

Formen ellers er bra da, ikke noe bali belly på meg her lenger! nice!

Bortsett fra disse sykdommene så koser vi oss maks her! Deilig vær, stort sett sol men pøs regner innimellom. Vi shopper litt, går ut å spiser, en bytur i helgen og ellers mye svømming og bading! Jeg og Stine ser The Hills på senga sammen hver kveld, kjempe koselig!=)

I helgen var vi på skoletur til en øy utenfor Bali som heter Nusa Lembongan. Dro fra hotellet tidlig søndag morgen og tilbragte morgentimene i sola på en stor seilbåt. Det var strålende sol, delefiner som hoppet i vannet, live artist, bølger og deilig bris. For et liv! Etter halvannen- to timer var vi fremme på øya. Her ble vi hentet i mindre båter og fraktet inn til land. Da sto bananbåt kjøring for tur, guri så morro det var! Var 5 jenter som hylte og lo omhverandre og datt av hver 50'nde meter vi kjørte, Redningsvesten spratt opp og bikinien vrei seg rundt og halvveis av for hver gang vi traff vannet så det var greit komisk, enda godt vi bare var jenter langt utpå vannet der:p
Neste aktivitet på planen var snorkling.Her fikk vi utdelt svømmeføtter, dykkemaske med snorkel også bar det ut til en platform utpå vannet for vi kunne gå ut fra å snorkle. Utrolig facinerende og se alle de tusenvis av fiskene i forskjellige farger. Store som små, spennede! Gleder meg til vi skal snorkle i korallrevet på Gili i ferieuka vår!
Etter vannaktivitetene var det tid for en fantasisk lunsj på en nydelig restaurant, etterpå ble vi stuet sammen på krakker på et lasteplaner 0g kjørt innover til en landsby på øya. Her fikk vi se litt av hvordan folket her levde og jobbet. Vi klatret også ned i en stor grotte som en gammel mann har brukt 15 år på grave ut. Den var 500 kvadratmeter stor og ikke mer en 1,20 høy under taket. Rimelig klaustrofobisk å klatre rundt inni de tunnellene under bakken uten mulighet til å komme ut før du hadde klatret gjennom. Men spennende det var det!
På båtturen tilbake fikk vi øs pøsende regnvær så vi stuet oss sammen inne på båten og lukket vinduer og dører. Vår balinesiske sanger satte i gang sangen "I will survive" og alle klappet og sang med. Læreren våre danset og stemningen var bra, båtturen tilbake gikk greit fort! hehe..

Bali så langt er veldig bra! Jeg storkoser meg og nyter dagene. Brunfargen kommer sakte men sikkert og vi begynner å bli vant til Bali livet. Ikke helt skjønt at jeg skal være her i 3 mnd men går opp for meg i sånne små glimt. Mest frustrende er det å ikke ha like bra internett eller telefon tilgang og ikke ha mulighet til å se dere alle der hjemme. Men facebook, mail og telefon funker så vær så snill å gi lyd fra dere innimellom. Trenger å høre fra dere vettu;)

Blir dårlig med soundtracks om dagen for nedlasting funker helt ræva her i forhold til dekkninga og har ikke tid til å sitte å laste sanger. Men et par sanger som går igjen her for tiden er:
Eminem feat Dr. Dre & 50 cent- Crack a bottle
Steven & coconut treez- Welcome to my paradise

Håper dere alle har det bra og nyter livet der hjemme i minusgrader og snø, (mouahhhhha) neida:pb
Glad i dere alle!
Tenker på dere og savner dere!
Mange klemmer fra Inamor

1 kommentar:

  1. ser jo ut som at du storkoser deg da:) og jeg kjenner ejg er en smule misunnelig!!! fortsett å kos deg masse og fortsett med oppdateringer - for det liker vi:)
    klem fra kalde nord!

    SvarSlett